Apa lagi Nisa nak buat...

03-04-2011  1045hrs
Apa lagi Nisa nak buat... hari ni...? aku dah tak tahan asyik kena dengan Nisa, bawa jumpa dr. kat Sg.Petani kata tak payah dok wad bawa balik.. tapi aku je yang kena ni sampai tahap merbahaya ni...
Semalam aku pi belajar buat Decoupage rumah Liza Taman Pauh Jaya dari pkl 10.00 sampai 2.30ptg
memang seronok.. Nisa aku suruh Nabila dgn Abah nya jaga sat.. Aku sampai rumah pkl 3.00ptg. dan lah sembahyang Zuhur, dah Nisa mengamok pulak.. aku pun tak tau lah..  Pujuk2 elok sat lpas 10 minit merengek lagi... aku tengok Nabila dah mula tension. Aku talipon sahabat baik aku minta tlg lah nak hantar pi Wad je.... tapi sahabat kata kena ambil surat kat Balai Polis pulak .. yg ni malas ni..!  Tak pa lah tahan dulu.. boleh kwal kita kawal le.. dulu...     Lpas magrib pi beli Nasi Goreng Sotong  suap Nisa makan..habis sepinggan, aku mandikan Nisa.. Pukul 9.00 Nisa tdor.. lega.. aku pun tidor jgk lah.. sakit badan-badan ni...bukan ada sape nak urut....!

04-04-2011 2230hrs
Pagi tadi Abahnya bawa berubat dengan Ustaz kat Kampong dia.. pulak.. Dia orang balik aku dan Nabila pulak kluar pi gunting rambut Nabila.., aku pi kedai Al Jabbar..terapi Dr.Jism .. dok cuba rasa sat...!
Masa kami tak da dia buat perangai jgak.. tak pa.. bigboss ada..! tak da lah aku je yg kena..
Pkl 8.00 nak tgk berita.. dia nampak je aku dok situ mula lah mcm.. nak mrengek..(Mrengek org 19 tahun) ni.,. aku bangkit sambil ckp.. perlahan je.. "tak blh tgk muka mama hang ni..." rupenya dia dengar .. tak sempat aku msuk bilik...dia buat hal... ooi...jgn buat psal dia Schizophrenia... akal dia tak trencat tau... dia pandai...! Ada hati dan perasaan jgak.. hish...awatlah bodoh sangat aku ni...?
Nisa tidor awal..o.k. lah tu...

05-04-2011
Pkl 12.30 malam Nisa jaga... aku hanya tersedar bila rasa muka aku kena sepak...! aduhhh....
Nisa mengamuk sampai jam 2.00 pagi.. nasib baik boys semua ada... tak teruk sangat lah aku .
Abahnya dtg ambik bwa pi rumah dia. Malam abahnya dtg bawa Ustaz ke rumah aku ni. Woo..
percaya ke tak... entahlah... dia kata ada 4 ekor.. apa yg empat ekor tu..? yg Nisa selalu dok tunjuk tu lah...
dlm blk air depan ada sekor.., dlm blk belakang ada sekor... dan dalam blk tengah pun ada... heee...aku tak tak seram pun.. sebenarnya.. tapi Ustaz tu kata seram bulu roma dia...aku pun tak tau lah... dia nampak kut....!   Malam Nisa tidor lena sampai pagi.. Alhamdulillah....

06-04-2011
Nisa o.k. je... alhamdulillah..ptg Nisa mula nak merengek... bila dia nak merengek aku cepat2 kata Ustaz dah buang benda masuk dalam botol.. tak da dah... dia o.k  semula... Nisa tdor awal... lega  aku.. dpt jgk aku siapkan kerja seni yang aku baru belajar baru-baru ni.

07-04-2011
Nisa o.k. je... alhamdulillah..banyak kerja rumah dpt dibereskan...

08-04-2011
Appment  dengan Dr. Lai di Hospital B.Mertajam hari ni...
Pagi2 lagi dah bangun.., nampak Nisa sedikit risau dia ingat kita nak suruh dia msk wad kut.. aku pujuk dia bukan nak pi masuk wad.. kita memang ada temujanji dgn Dr.Lai ari ni..  o.k.. semula..
Hari ni org tak ramai sangat..  pkl 11.30 dah selesai ambil ubat. Pi Carefour Sbg. Jaya... biasa lah Nisa mesti
nak jalan-jalan. Pampers dia pun habis.. blh beli pampers.
Balik rumah Nisa buat prangai... sebab aku ada beri tekanan sikit...........  ye lah... bila dia msk toilet mulut aku ni mula lah nak berbunyi suruh dia basuh bersih2 dan basuh kaki masa nak keluar... klau tak ckp karang. kluar.. tak basuh kaki lah..... hai... bkn senang nak jaga Nisa ni tau.....!   Nasib baik abahnya ada... dtg nak memujuk...  Nisa balik kampong Tok wan dia... aku boleh relax sikit...!

09-04-2011
Dari pagi Nisa okay je.. tghari kami pi  kenduri org masuk rumah baru .. Alhamdulillah... Nisa makan dgn tertib dan tak duduk dkat aku pulak tu... dia pi dok dgn member-member  sebaya dia kat situ... kira o.k. lah tu.. dah nak bercmpur dgn orang!
Aduiii... pkl 6.00ptg   dia tgah tgk Nabila main badminton.... lari msk rumah tutup pintu... sekuat2nya...!
dah mula dah.... sampai magrib ...dkat nak isyak .. .baru nak berenti mgamuk... abahnya dtg.. bawa balik kampong jumpa Ustaz....  jumpa Ustaz dan jumpa lagi ... entahlah aku pun tak tau lah...!

10-04-2011
Sampai  1.00pm saja... o.k.. lpas tu mula nak buat hal.. lagi. Sabor-sabor..

11-04-2011
Smpai tngahari jgk.. o.k.  Msuk pkl 2.00 ptg nak mula dah... pujuk2.. o.k blk... letihnya aku...!
Suruh aku pi sekolah dia ambik semua buku.. aku pi bincang dengan Penyelia Rmh Amal Pn Zarina

12-04-2011
Pagi Nisa dgn abahnya pi ambil semua buku.. dah tak mau pi sekolah. Dah 19 thn nak pi sekolah buat apa..? pandai plak dia! Cik Gu suruh buat surat nak berhenti sekolah..   dok ulang yg tu lah.. dari petang hingga malam.. buat surat...buat surat... sabor je lah....!

13-04-2011
Buat surat berhenti sekolah... Nisa seronok sangatlah..
Pkl. 6.00 ptg... tgh main2 kat depan rmah..,dia lari masuk ..hempas pintu ..  Adoi hai... ada lah budak2 mengacau dia tu... Org azan magrib dia mengamuk... tensionnya aku...! Aku msk bilik air tutup pintu (menyorok ).. lampu tak buka..dia cari tak jumpa...! klau jumpa teruklah aku kena belasah...! Tak pe..lah
abahnya ada mai ptg ni...layanlah anak dia....jgk.

14-04-2011
Dari pagi o.k. sikit..

15-04-2011
Dari pg mood tak elok... tgh hari mcm nak ngamuk... layan2 ..o.k  sikit.
Malam mngamuk sakan... satu rmah dah tnsion...

16-04-2011
Lagi teruk....!

17-04-2011
Bawa jumpa dr. kat BM Hospital..  pnya lah lambat...    dr bagi ubat 2 biji. katanya utk tenang,, nanti tdor..
mngarut je... tak da tdor pun...sampai malam bg Olanzapine 10mg pun tak tdor.
tgh malam bawa naik kereta pusing2... sejam baru tdor.

18-04-2011
Jumpa dr.Psy Hosp.BM... dr. tanya nak msk wad ke...? tapi kami kata tak payah dulu.. tukar ubat blh tak?
Dpt ubat baru...   Nisa pi dgn Nabila n Abahnya... aku dok rmh nak rehatlah plak...!
Dah malam baru dia orang blk... lega sikit..dpt rehat.

19-04-2011
Pagi2.. lg dah mrengek...abahnya dtg bawa pi jalan2.... Abahnya bawa pi brubat lagi... malam tdor lena...

20-04-2011
Pagi2..lpas mandi mrengek..  lapar kut... lpas mkn roti canai... o.k. lah sikit... masa ni aku msak cepat2 lah..
nanti tak makan nasi lah jawapnya...! tghari ni nampak o.k. je.. tapi.... pkl 5 buat perangai lagi... aduhh....
Bawa ronda2...sampai magrib..blk mandi .. bg makan..o.k..dah.  Pkl 9.00 dah tdor... lega...lega....!

21-04-2011
Bangun tidor o.k je... lpas breakfast dia tgk kartun...  tak dan aku habis msak dia nak buat perangai dah...
teruklah mcm ni...   tgan aku kena pulas... nak cekik aku lagi...dia kerjakan aku cukup2 hari ni...
Ptg bagi mandi air yg telah dibacakan Yassin , ayat kursi dan 3 Qul...   Alhamdulillah... tak mrengek dah..
pkl 8.40pm dah tidor...lega...!

22-04-2011
Nisa  jumpa dr. Hosp BM hari ni... bg ubat Diazpam untuk tenang.... aku tgk tak tenang pun......dok mcm tu jgkl;ah... hai patah lah tulang aku..!

23-04-2011
Aku tension....!  bawa Nisa n Nabila mandi sungai... lega rasanya dpt masuk dalam hutan yg menghijau..deruan air yang jernih menenangkan hati dan jiwa..........
Nisa pun seronok sangat mandi...sikit tak buat perangai pun... Balik rumah elok setengah jam je.. lpas tu buat perangai lagi... hai...hairan bin ajaib sungguhlah!  Dia gigit aku...! lebam ditangan kanan tak hilang lagi dah kena tangan kiri pulak... aduhai....!!!
Ari ni nak pi Penang plak hantar Boy besar .. dpt keja mula besok..

24-04-2011
Hari ini adalah hari yg paling bahagia dalam hidup aku apabila Nisa tak buat perangai dlm tempoh 24 jam ini.. Alhamdulillah.....

25-04-2011
Bahagia...bahagia... Nisa o.k sahaja cuma ptg nampak nak buat perangai tapi pujuk2... o.k. semula.Alhamdulillah...

26-04-2011
Syukur... Alhamdulillah... Nisa tak buat perangai.. tapi aku pulak yg skit kaki hingga terpaksa ke Hospital
kena X.ray.. Doktor kata ada tulang tumbuh di tumit.. faktor usia kata doktor.. sakit nak jalan.. Sebenarnya ari tu masa Nisa mengamuk ada juga dia pijak kaki aku ni...

27-04-2011   0940hrs
Ari ni awal2 Nisa dah bangun dengn senyuman... o.k.lah tu. Nabila plak pi belajar kereta..

28-04-2011
Ari ni mood dia tak baik... jenuh jgk memujuk. Alhamdulillah dia tak belasah aku dah cukup baik lah...!

29-04-2011  0830hrs
Pagi2 dah bangun.. nak pi Jog.. smpai Tasik hari dah hujan.. tak jadi. Jumpa member lama yg baru pencen.. sembang2 kejap.. lpas tu blk.. beli Nasi lemak kat anak dara dua orang ni... aku tak blh lah makan nasi lemak.. kolesterol tinggi!

30-04-2011
Bangun pagi o.k. je.. pkl 1.00tgh dekat nak Zohor  nak jadi dah.. Makan nasi dah kenyang mengantuk plak lah tu..  betul2 mcm baby.. mengantuk buat perangai..  Dia tidur sampai pkl 4..  tilam dah basah... hai..
banyak keja lah pulak ni... selalu siang tak terkucil...!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kepada Mu Berserah

Jumpa Orang Pencen