NISA MENGAMUK LAGI.....

23 Nov 2011

Letih sangat-sangat...Nisa mengamuk malam tadi. Semalam dari pagi sampai ke malam takda ruang langsung nak katakan perut dia  kosong...lepas satu menu satu menu dihidangkan...Abangnya balik beli kan buku Color lagi...beli pensil warna lagi..yg sekotak besar tu ada lagi tak trpakai... beli lagi.. Sudah mewarna masuk bilik jam 11.00 aku rasa lega lah sebab dia nak tdo awal, mulanya dia suruh aku keluar katanya nak tdo sorang...10 minit kemudian dia keluar ... dia buat perangai dah...! Aku masih bertahan hingga jam 12.00am tapi...asyik aku je yg kena belasah ni...mana tahan. Aku panggil lah Si Abahnya datang.....mula2 call tak angkat...tak dengar kut... akhirnya datang jgak.  Abahnya sampai aku melarikan diri ke bilik lain...menyelamatkan diri!  Nisa jadi lagi geram sebab aku lari dari dia... Prram... aku dengar macam2 benda dah dihempas/ditolak dak Nisa. Aku keluar bilik cuba nak pujuk Nisa tapi...dia nak pukul aku...aku pun hilang sabar....kali ni...aku betul2 rasa nak kerjakan dia pulak...dah naik hantu dah aku ni... hilang sabar dah..!   Akhirnya aku keluar duduk kat garaj kereta...pukul 2.00am berteman nyamuk2...! Aku intai ..dlm rumah tgk Nisa tgh kawad dlm rumah mencari aku..., dia tengok aku dah tak ada... baru dia diam...lama2 senyap sunyi dia dah tdo baru aku masuk rmah masa tu pkl 2.30am dah... Abah dia repair kabinet yg telah pecah sektak jaga ejap...lepas tu dia balik ke Lokasi dia...! Baru aku boleh tidor
dengan aman. Pagi ni....Aku dan Ba are dah tak jaga...Tapi Adam dah pegi keja awal2 lagi... dia apa kisah...dunia nak terbalik ke...apa ke...tdo mcm tu jgak lah...!
Nisa tak bangun2 lagi...aku tak akan kejutkan dia ..biarlah dia terjaga sendri biar puas dia tidor..jgn mengamuk lagi dah...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kepada Mu Berserah

Jumpa Orang Pencen