Nisa nak baca Al Quran

Seminggu dua ni selang sehari Nisa mengamuk  teruk lah aku kena gigit dan kena tampar dak Nisa. Terbaru semalam Nisa ikut Abahnya  balik kampong. Malam baru balik..aku tengok kereta mengundur nak parking tapi nampak macam dia mengerjakan Abahnya dalam kereta. Dia buat dah...dia buat dah aku lari nak masuk bilik tapi tak sempat! Aku pulak dikerjakan dak Nisa..aduii...sakit!Abahnya yang selama ni  pantang kalau sebut nak hantar Nisa pegi Hospital dah mengalah dah..beriya-iya suruh aku call Polis. Aku call dia orang kata akan datang lambat sikit lah dia orang kata..aku tak kisah lah dah biasa dah. Dalam pada tu aku pun meneruskan sesi pujuk memujuk Nisa. Akhirnya Nisa bangun masuk bilik ambik Al Quran suruh baca kat dia tapi aku simpan balik, aku ambik buku MANZIL. Aku tanya aku nak baca apa..? pandai pulak Nisa... mula2 dia tunjuk 3 Qul...lpas tu Surah Al Baqarah Alif..lam..mim.. ayat kursi..lpas tu Lauanzalna....    Nisa dah tenang... dia nak mandi..lpas mandi dia ambik Quran suruh aku baca... Aku baca Al Fatihah, 3 Qul , ayat kursi.. dan akhirnya Nisa tidor dengan lenanya. Pukul 12.00 malam Polis talipon tanya..pasal Nisa.. aku kata dah tidor! Itu Episod semalam... episod hari ini belum bermula lagi sebab Nisa tak bangun-bangun lagi walaupun dah dekat pukul 1.00pm. Bangun tidor dia mesti lapar lpas mandi makan nasi terus. Tolong doakan kami...jauhkan kami dari gangguan iblis dan Jin.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kepada Mu Berserah

Jumpa Orang Pencen