Sesudah Subuh, Sebelum Zohor, Sebelum Asar, Sebelum Magrib, Selepas Isyak

Sesudah Subuh ******   aku pegi ke taman tasik kite nak pegi senaman dulu ye...lega rasa dapat menghirup udara yang sangat segar pagi2 begini, bukan selalu dpt  pegi..kalau ada org kat rumah jaga Nisa bolih lah pegi.. kalau tak....kita jog dlm rmh je ke depan ke dapur ke depan ke dapur...!
Masa nak balik singgah dulu kat pasar beli ikan..,beli nasi lemak kat Nisa...nanti Nisa bangun tengok ada nasi lemak mesti dia suka hati. Lepas brkfast kite jemur kain..., lpas jemur kain kite pegi belajar mengaji. Balik mengaji dah pukul 12.00 nak msak lah pulak...  Oopps...opss..Nisa dah jaga nak jirus mandi pulak..! Lpas mandi Nisa makan Nasi lemak..baru kite bolih nak masak utk mkn tghari punya...
Gedebuk..gedebak...siap msk pkl 2.00 ptg....

*******Sebelum solat Zuhur..  kena bagi Nisa makan nasi kenyang2 dulu...lepas tu baru blh kite nak solat. Kalau tak nanti dia sekejap-sekejap ketuk pintu..msk bilik.. tak senang kite pun..nasib tak baik dia tolak kite masa tgh rukuk...kan ke naya tu...!

*******Sebelum solat Asar.. biasanya pkl 4.00 ptg dia dah lapar balik...kena siapkan minum petang plak...Nugget, Burger, Keropok Lekor, Cucur Udang...apa saja janji perutnya kenyang..teh tarik satu...!
Lpas tu baru lah aku bolih nak solat Asar...lpas solat blh lah aku meluruskan badan aku ni..baring2...sekejap je..tak blh lama2...nanti tertidor sampai magrib. Nisa ambik angin diluar tu...relax  lah sikit..tapi kena jaga2 jgk.. kalau ada bebudak yang dia tak suka dok terhegeh2 depan dia nanti dia marah...masuk dalam rumah aku yang kena!

********Sebelum Magrib....Kena bagi nasi awal-awal....bolihlah aku tgk berita TV3..nanti tak tau hal dunia plak..surat kabar melanggan hari2 tapi tak dan nak baca pun...! Lepas Nisa makan baru bolih solat. Pernah dulu... petang2 rasa teringin nak join jiran meeting tepi tembok bila masuk rumah tak dan nak siapkan makanan nisa dah mengamuk, jadi aku ni memang tak dapat nak berdunia dengan orang....Duduk je dalam rumah...mengadap komputer ni! Itu pun kalau Nisa tak duduk melekat kat kerusi ni melayan lagu-lagu hindustan lakonan Shah Rukh Khan dalam you tube. Kalau masa angin elok tu... org tgk tak sangka Nisa ni mcm ni!

Selepas Isyak******** Aku macam nak pengsan dah....kalau bolih nak tidor tapi Nisa tak nak tidor lagi...masih dok didepan skrin komputer. Aku minum susu je malam2 ni... pkl 10.00 buat susu kat Nisa pulak..harap2 dia tidor awal tapi tak jgak...dalam seminggu ada lah dua kali dia tdo awal.. yg lainnya pukul 12 ke atas..... lagi dia tak tdor aku pun tak bolih tidor....abis cmana....?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kepada Mu Berserah

Jumpa Orang Pencen