Tewas di Ramadhan ke 5 

Aku dah jaga makan minum dia secukupnya. Bulan puasa dapur rumah ni ada bunyi-bunyi macam-macam waktu tengahari sebab Nisa tak puasa(memang dia tak wajib puasa). Pagi aku siapkan sarapanya..tengahari makan tengahari...kiranya bulan puasa aku tak macam orang lain bolih rehat-rehat.Tak pa aku redha. Dah kenyang dah... tapi masih mengamuk lagi tak tau nak buat apa dah!  Bila Nisa mengamuk sampai waktu asar pun tak ok lagi... jawapnya tak masak lah. Depa beli ayam percik, air cincau..Aku bukan bolih sangat makan makanan beli di pasar ramadhan sebab dia orang dah masak awal-awal..petang baru jual tapi lapar punya pasal aku belasah je!  Bangun pagi besoknya badan dah rasa lain....aku gagahkan badan pergi kelas mengaji, balik mengaji badan rasa nak demam, perut sakit...tau dah ini angkara makanan yang dibeli tu lah! Kita tak sihat... nisa pulak mengamuk...Sabar...sabar...sabar... 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kepada Mu Berserah

Jumpa Orang Pencen